onsdag 11 april 2012

Min gröna uppifrån och ner.












Först tackar jag mycket för alla glada Påsk hälsningar.
Påsken blev verkligen kanon! Tack vare er! :)

Koftan... - klar, stickat uppifrån och ner, fotat, testat...
Mjuk, fin, skön, lite för stor.
Men eftersom jag har en tendens att sticka för stora koftor är det inget nytt, och det gör inget heller....

Garn: Hippy Wool från Ice Yarns, 30% ull i 30% akryl, stickor nr 5,5.
Mönster: kombinerat - aviga maskor på arbetets rätta sida, stickade löv, och räta maskor runt kanter.
Benknappar - stora och tunga - men det var de enda som passade tyckte jag.

Mera bilder  HÄR på Ravelry.

6 kommentarer:

  1. Wow! Supersnygg! Varför är den för stor? Jag tycker att den sitter jättefint. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Annika :)! Känns att ärmarna är lite för breda och något för långa...

    SvaraRadera
  3. Långa ärmar är ju bara mysigt =) Den var verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jättefin kofta!Passar perfekt till dig!

    SvaraRadera
  5. Jättefin kofta. Så duktig designer du är.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails