fredag 3 augusti 2012

Sommar blus i silkegarn.



Då är jag klar - mitt sista projekt klar och bara på 4 dagar!
Det stickades som en dans - jag tror för att det är silkegarn - ser ut som ag älskar det och jag vill ha mera!!!

Stickor nr 5, garn som sagt 100 % silke, köpt på e-bay en gång i tiden, handfärgat, kom från Kina, utan märke, utan etikett - men ändå underbart!
Slättstickning, mössstickning i kanterna - sådant garn behöver inte något mönster tyckte jag.

Nu letar jag efter liknande garn för att sticka mera - innan sommaren är slut.

Mera bilder finns här på Ravelry.

5 kommentarer:

  1. Høres ut som nydelig garn, dessuten ble genseren fin..

    SvaraRadera
  2. Så snygg, passar dig perfekt! Den är säkert skön också i 100% silke.

    SvaraRadera
  3. Himla snygg blus! Jag det är så skön att sticka med silke.

    SvaraRadera
  4. tyvärr jag köper inget från China efter kanin skandal, jag har kaniner själv,mvh,

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails