torsdag 31 juli 2014

Sorberry - en uppfriskande bärsorbet.

Det var ett tag sedan..
Men jag stickar hela tiden - det gör jag - jag stickar mera än vanligt, jag lär folk sticka - men det gör jag på den polska sidan...
Jag har också en kanal på YouTube med mina filmer - de flesta är po polska - men man kan titta lite utan att lyssna och man vet vad det handlar om oftast...

Jag kommer att skriva mera här, jag kommer att försöka...
Men nu vill jag presentera min sista sjal Sorberry.


Har stickat den fort och lätt. Och har skrivit mönster också - så alla kan skicka den.


Har stickat den i garn: Maharaja Silk, Den här färgen har jag designat själv i samarbete med en polsk garnbutik Biferno.
Färgen heter Berry Garden. Det är 100 %  handfärgat silke.

Stickat på stickor 3.5 och 4 mm med hjälp av förkortade varv. Det gick åt 520 m garn.
Mönstret finns på svenska och du kan köpa den genom att klicka "buy now" under.
Kostar 3.6 Euro Men till slutet på dagen idag - 31/7 finns det att köpa endast för 2.5 Euro.




Eftersom sjalen stickas så lätt har jag stickat en till i garn: Yipianqing Deluxe 70 % silke och 30 % kashmir.
Silke och kashmir älskar jag väldigt mycket och den här blandningen är den bästa för mig.


Stickor 3.5 och 4 igen och endast 411 m den här gången - det är mycket annorlunda garn och sjalen blev också lite mindre men lika härlig och fin.



Så passa på och tryck på knappen. Mönstret köper du via Ravelry.
Från den 1/8/2014 för 3.6 Euro.
Endast idag - 31/7 - 2.5 Euro
Välkommen!





3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails